Berjumpa dengan Syeikh Jamhuri Nuruddin al Maliki

wali qutb

Alhamdulillah dengan izin Allah pada 13 Mac lalu saya berkesempatan menziarahi syeikh Jamhuri yang berada di Masjid Aljenderami antara waktu solat maghrib ke Isya’.

Salah seorang dari guru saya telah menyuruh saya untuk mengambil sanad dengan beliau. dan kata guru saya syeikh ini adalah wali Allah  dan dia telah dikurniakan  jubah emas oleh Rasulululah saw.

Umur syeikh ini ialah 72 tahundan dia tinggal di Mekah.Saya dapat berjumpa dengan beliau selepas solat isyak dan mengambil beberapa sanad seperti sanad alquran, sanad asmaulhusna, sanad qasidah, sanad serban, sanad al ikhlas 100,000 kali yang berhubung terus dengan Rasululullah saw dan ini bermakna saya telah menjadi murid beliau walaupun diri ini penuh dengan noda dan dosa. Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosaku

Antara penekanan beliau semasa berjumpanya adalah seperti berikut:

– berbicaralah terhadap orang tua dengan lemah lembut

– jangan memakan riba’. Kata beliau sesiapa yang mengambil riba’ itu berperang dengan Allah

– beliau juga menekankan pentingnya sambutan maulidur Rasul diadakan setiap tahun.

– jangan termakan yang haram.

3 responses to “Berjumpa dengan Syeikh Jamhuri Nuruddin al Maliki

  1. Assalamualaikum..

    boleh sy mintak no hp tuan?

  2. Pingback: Sanad Ijazah Kiyai Ahmad Jamhuri | Tenaga Dalam Ilahi

Leave a Reply

